The English Department

English as a native, foreign or second language is still the most important and widely used tool of communication people have nowadays. It is not necessary to mention lots of figures in order to look or sound more reliable to readers. Nevertheless, it is appropriate to indicate that roughly 750,000,000 people around the world use English, (reading, speaking, writing or listening to the language) among native and non native speakers, to interact with their fellow men, which indicates how important it definitely is.

It is true that Chinese is being observed as the language many people will soon look forward to learning; however this issue is still under analysis and observation of experts who, despite the number of people who are already teaching and learning this language, believe English will by far continue being the language many cultures prefer to use to access knowledge and information in different fields of human development.

  • READING (Comprensión Lectora) es la capacidad para otorgar sentido a un texto a partir de las experiencias previas del lector y su relación con el contexto. Este proceso incluye estrategias para identificar la información relevante, hacer inferencias, obtener conclusiones, enjuiciar la posición de los demás y reflexionar sobre el proceso mismo de comprensión, con la finalidad de autorregularlo.
  • LISTENING (comprensión auditiva) es la capacidad que consiste en escuchar para comprender textos escritos, instrucciones, reglas, estructuras, en inglés. También implica saber escuchar y comprender el mensaje de los demás en el idioma, respetando sus ideas.
  • SPEAKING (Expresión y Comprensión Oral)es la capacidad que consiste en comunicarse en inglés con claridad, fluidez, coherencia y persuasión, empleando en forma pertinente los recursos verbales y no verbales. También implica saber escuchar y comprender el mensaje de los demás en el idioma, respetando sus ideas.
  • WRITING (Producción de Textos)es la capacidad para elaborar textos de diferente tipo, con originalidad y fluidez imaginativa, con el fin de expresar lo que sentimos, pensamos o deseamos comunicar. Esta capacidad involucra el desarrollo de capacidades específicas como el recojo, selección y organización de información; así como el manejo de las estrategias de planificación, textualización, revisión, corrección y edición del texto. También incluye estrategias metacognitivas de reflexión sobre lo producido y de evaluación del mensaje, entre otros, con la finalidad de mejorar el proceso.

None of the previous points discussed above should ever be interpreted as our own view towards learning a foreign language, but as the most common and easiest one being discussed and revised by specialists.

 
 

 




Calle Sor Tita 231 Miraflores, Lima. Tel: 2712719 RPM *404626 Inicial: 4453713 RPM *404627